4.1- درک سازمان و بافت آن

سازمان باید ملاحظات درون و برون سازمانی را که مرتبط با اهداف و جهت‌گیری استراتژیک آن هستند و توانایی سازمان برای دستیابی به نتیجه (های) مورد انتظار از سیستم مدیریت کیفیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند تعیین نماید.

سازمان باید اطلاعات مربوط به این ملاحظات درون و برون سازمانی را مورد پایش و بازنگری قرار دهد.

یادآوری 1: این ملاحظات ممکن است شامل در نظر گرفتن عوامل یا شرایط مثبت یا منفی باشند.

یادآوری 2: درک محیط برون سازمانی میتواند با در نظر گرفتن ملاحظات ناشی از قانون تکنولوژی، رقابت، بازار، فرهنگی اجتماعی و محیط اقتصادی تسهیل شود، خواه بین المللی، ملی، منطقه‌ای یا محلی باشد.

یادآوری 3: درک محیط درون سازمانی می‌تواند با درنظرگیری ملاحظات مرتبط با ارزش‌ها، فرهنگ، دانش و عملکرد سازمان تسهیل شود.

سبد خرید شما:

سبد خرید شما خالی است