10.1 کلیات
سازمان باید فرصتهای بهبود را تعیین و انتخاب نماید و اقدام لازم جهت برآوردن الزامات مشتری و افزایش رضایت وی را انجام دهد.
این امر باید شامل موارد زیر باشد:
الف- بهبود محصولات و خدمات بهمنظور برآوردهسازی الزامات و نیز پرداختن به نیازها و انتظارات آینده
ب- اصلاح، پیشگیری یا کاهش اثرات نامطلوب
ج- بهبود عملکرد و اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت
یادآوری: مثالهایی از بهبود میتواند شامل اصلاح، اقدام اصلاحی، بهبود مداوم، تغییر اساسی، نوآوری و سازماندهی مجدد باشد.